Vrouwen bepalen meer dan alleen de kleur!

Jarenlang was de autohandel grotendeels een markt voor mannen.
De insteek was dat de vrouw de kleur mocht bepalen en de mannen de “handel” deden. Klopt dat nog?

Bij veel alleenstaande vrouwen was er inderdaad vaak de onzekerheid of ze wel de juiste auto kochten. Het gevolg was dat ze vaak een te dure, nieuwe auto kochten in plaats van een goede tweedehands, waarvan ze de betrouwbaarheid niet konden inschatten. Vaak werd er dan een man gevraagd om mee te gaan om te helpen bij de aankoop, maar
deze had vaak niet meer verstand van auto’s, maar deed slechts alsof.

Vrouwen onderschatten zichzelf en voelden zich vaak overdonderd door de verkoper en niet serieus genomen in het vervullen van hun koopwens.

Tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid en kopen vrouwen net zo makkelijk een occasion als een nieuwe auto. Vrouwen zijn mans genoeg om zichzelf in deze “mannen” wereld te redden. Om te beginnen weten ze door logisch te redeneren de juiste autobedrijven te selecteren in betrouwbaarheid voor wat betreft kwaliteit, service en prijs.
Via internet hebben ze (inruil)prijzen en uitvoeringen exact vergeleken en weten ze een verkeerde aankoop makkelijk te omzeilen.

Vrouwen zijn ook zakelijker geworden en kopen zelfstandig net zo makkelijk een auto, als dat ze een huis kopen. Vanuit zelfvertrouwen en op basis van kennis en trots vinden ze het tegenwoordig veel fijner, zonder de hulp van de hele mannelijke familie en/of buren in te schakelen, zelf de aankoop van hun nieuwe occasion te doen.

Ook de autobedrijven zijn veranderd. Een goede autoverkoper heeft de het koopgedrag van vrouw van deze tijd allang herkent en weet dat ze haar mannetje staat. Het woord intimidatie is gewist en de vrouw wordt meer dan ooit 100 % serieus genomen.

Wij als autobedrijf Frazer hebben reeds lang veel vrouwen als klant en zien dit aantal steeds verder toenemen. Een auto kopen/verkopen is een kwestie van respect dat gebaseerd is op vertrouwen. Wij zijn erg zuinig op deze doelgroep, want vrouwen zijn perfecte ambassadeurs die wat ons betreft meer dan alleen de kleur bepalen.


Delen via Social media


Delen op Facebook! Delen op Twitter! Delen op Google Plus! Delen op LinkedIn!

Ga terug