Wij volgen Rick in het spoor van KIKA, volgt u ons mee?

Het schrikbeeld van elke ouder is dat zijn/haar kind kanker krijgt. Direct denken we dan: Daar moeten we wat voor doen…… maar wie doet wat?
Recent troffen wij Rick Kleinhesselink uit Ulft.
Rick gaat de marathon van New York lopen om daadwerkelijk en letterlijk in actie te komen voor KIKA. Hij wil met zijn acties zoveel mogelijk geld bijeen brengen om het lot van kinderen met kanker in goede handen te leggen
Wij helpen hem daarbij, niet alleen met geld, maar zeker ook met het creëren van aandacht. Daarom vragen wij u dit bericht massaal te LIKEN en DELEN.

Wat heeft autobedrijf Frazer met KIKA?

Silvan: Je zou beter kunnen vragen wat autobedrijf Frazer heeft met Rick Kleinhesselink, want met hem is het begonnen.

Charles: Iedereen heeft iets met KIKA, zeker iemand die kleine kinderen heeft, zoals wij. Actie voor KIKA hadden we echter niet in beeld, maar door het enthousiasme van Rick kwam het dichterbij.

Silvan: We liepen hem via via tegen het lijf en door zijn enorme inzet en enthousiasme waren we gelijk verkocht. Rick heeft tevens een enorme gunfactor, waar KIKA uiteindelijk blij mee zal zijn.

Waarom dan toch de keus om via Rick Kika , een sociaal doel, te steunen?

Charles: Wat we met Kika hebben hebben we ook met andere, bij ons passende, goede sociale partijen ? In dat rijtje moet je dat zien. Het één heeft het ander nodig en andersom. Zo sponseren we ook voetbalteams en andere verenigingen die afhankelijk zijn van afnemende subsidies en daardoor financieel in zwaar weer komen.

Silvan: Sportverenigingen sponsoren vind iedereen normaal, maar als bedrijf heb je ook een sociale functie voor andere partijen, zoals bv. milieu, gezondheid etc.etc. Ook hierin proberen we onze verantwoording te nemen.

Maar jullie doen het toch ook voor de reclame?

Silvan: Het is een win-win situatie, maar voor ons is de reclame niet de hoofdmoot. We willen graag midden in de samenleving staan en daar gezien worden. We willen contact met de partijen en niet klakkeloos alleenmaar geld geven voor bv. shirtreclame en/of reclamebord.

Charles: We zien voor ons een taak om interactie te krijgen. We zoeken die partijen die zich daarvan bewust zijn. Dit doe je niet alleen met geld, maar door elkaar te helpen, te versterken en elkaars belang te herkennen, zodat het later geld kan opleveren.

Geef eens een voorbeeld.

Charles:Wij helpen Rick in zijn spoor naar Kika niet alleen met geld. We zorgen dat hij via ons veel publiciteit krijgt, zodat er respect en een draagvlak komt in de omgeving. Onze doelgroepen zijn hetzelfde.

Silvan: Rick draagt ons bedrijf uit als zijn bedrijf en zo doen wij dat met zijn actie. Door die samenwerking en versterking krijgen we beide reclame, maar we moeten wel beide ons eigen “klant” winnen.

Charles: reclame is dan ook betrekkelijk en zal beperkt zichtbaar zijn. Uiteraard willen we gezien worden, moeten we gezien worden, maar in de ondersteuning van de doelen mag de zichtbaarheid van ons logo niet de indruk wekken dat het bedrijf groter is dan de actie van het goede doel of de vereniging.

Silvan: Ja, Rick begrijpt dat super. Wij leggen hem niets op, maar door de unieke samenwerking vind hij het een sport ons logo telkens zichtbaar te maken. Soms moeten we hem gewoon afremmen, ha, ha.

Charles: Kijk, dat is leuk. Rick blijft het gezicht van de actie en we maken elkaar sterk. Dat is interactie met een win-win resultaat, zoals we dat voor ogen hebben.

Wat levert die WIN-WIN concreet in Euro’s dan wel niet op?

Charles: We hebben een gezond bedrijf, maar het gaat ons niet om de harde Euro, maar om de bekendheid in de regionale markt. KIKA en dus Rick denken uiteraard wel in Euro’s. Rick gaat dan ook als de brandweer en is de € 10.000,00 al overstegen.

Silvan: Het zal ons niet verbazen dat hij de € 20.000,00 grens gaat halen, maar vooral de wijze waarop doet ons een enorme deugd.

voor meer informatie: www.rickrentvoorkika.nl


Delen via Social media


Delen op Facebook! Delen op Twitter! Delen op Google Plus! Delen op LinkedIn!

Ga terug